En helt vanlig blogg!

Stapla ved

Kategori: Allmänt

Idag har man vare riktigt duktig, vi har varit hos momma och kört in ved åt hon. Man kan jue inte låta a momma frysa ihjäl. Hehe. Nu har jag skrutit lite över att jag har gjort lite nytta.

Jag funderar på att vara jätte duktig och göra ett nyårs löfte. Jag ska sluta äta godis och dricka oboy, eller i alla fall äta/dricka mindre. Visst är jag duktig? Jag kommer vara värre än kändisar på drog rehabilitering, typ. Aja, det är värt ett försök i alla fall. Nu kommer jag inte på vad jag skulle skriva, det var något intressant. Men det sket sej.

Nu kom jag på vad det var jag skulle berätta för er!
Kommun har sänkt mitt inackorderingstillägg med 200 spänn, från 1640 kr till 1470 kronor. Jag hatar dom! 200 kronor låter kanske inte så mycket, men det är faktiskt mycket pengar för en student. Bara för att dom inkompetenta politikerna inte kan sköta ekonomin så ska do inte sänka mitt inack. Dom har säkert sänkt för fler folk också. Typiskt Ragunda kommun. Det var väl ungefär det jag hade att berätta, så nu ska jag sluta skriva onödigheter här.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: