En helt vanlig blogg!

Kartong surfning

Kategori: Allmänt

Idag har det som bekant blåst ganska så rejäla vindar både i Östersund och här hemma i Bispgården.
I alla fall så har jag kartong surfat idag, ofrivilligt. Jag höll på att slänga massa kartonger på Djurmagazinet och jag hade lastat en full "lagervagn" med kartonger. En jättestor kartong fylld med ihopplattade kartonger stående på högkant inne i den stora, fattar ni hur jag menar? Det vart i alla fall rätt så högt när jag var färdig för att gå ut med den till soptunnan för kartonger. Direkt när jag kom utanför dörren med mitt gigantiska kartong lass så kom det en vind så allt välte. Jippie! Då var det bara att plocka upp alla kartonger som flög runt på backen. Och jag ska säga er att det var inte lätt att trycka ner kartongerna i kartonge igen i halv storm. När jag hade lyckats med det så tog jag nya friska tag och rullade mitt lass dom sista metrarna till tunnan. När jag har ställt mej och börjat slänga ner kartongerna  börjar det självklart blåsa ännu mera. Den här gången börjar vagnen att rulla iväg och då kommer jag på den smarta lösningen att jag kan stå på själva vagnen så blir den tyngre. Då borde den väl inte börja rulla, eller? Det funkade några minuter. Sen när jag lyfte upp en jättestor platt kartong och skulle trycka ner kom det en vind..och självklart var vinden så stark att den "lyfte" upp kartongen jag höll på att trycka ner rakt upp i luften. Så där stog jag på en vagn med en kartong rakt upp i luften, det måste ha sett ganska roligt ut. Och innan jag hade lyckats få ner kartongen så började det blåsa igen och den här gången måste kartongen ha fungerat som någon sorts segel. För nu rullade hela vagnen i väg, med allting på inklusive mej.
Då skapade jag uttrycket kartong surfning. Jag ska påpeka att jag inte slängde några fler kartonger efter det lasset. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: