En helt vanlig blogg!

Rubriken gick och gömde sej någonstans.

Kategori: Allmänt

I dag var jag, mamma och My ner till Birsta en sväng för att inhandla lite diverse saker. Det vart inte så mycket handlande för min del, men det är ändå kul att strutta runt lite i Birsta. Också åt vi på Jade Garden, bajs gott! Jag åt nudlar med strimlad kyckling...som jag dränkte i soja. :) Det är gott med asiatisk mat och den sortens mat är det tillåtet att dränka i soja tycker jag. Hehe. Håller ni inte med mej?

Ett tag efter vi hade kommit hem från Sundsvall bestämde jag mej för att ta en cykeltur med Jack. Och det gick väldigt bra, över förväntan faktiskt, för att vara första gången han "cyklade". Bara han hade gjort ifrån sej så sprang han fot bredvid cykeln i princip hela tiden. Han tyckte att det var riktigt kul när vi fick upp bra med fart, då sprang han som en tok bredvid med tungan fladdrandes som en propeller.  Och han fattade typ vad jag menade när jag sa "bromsa" också, Jack kan vara riktigt smart ibland..dock oftast när han själv vill. Men men, så kan det vara när man är lite i trotsåldern. Jag ska vara glad att han lyssnar på det mesta jag säger i alla fall. :) Undantaget när han känner för att hälsa på grannarna, för några dagar sen var han och hälsade på hos en grannhund. Det tycke han var jätte skoj, dock tyckte inte jag att det var lika kul.
När jag hade cyklat en sväng med han så var det dags för Wilma. Under den svängen så döpte jag om henne till "Fröken Skogstokig". Jisses vad hon vart ivrig när vi började få upp lite fart. Hon var skogstokig helt enkelt. När man sa åt hon att springa fot så gjorde hon det nån minut sen var hon och sprang framme vid däcket igen. Det var så där lagomt irriterande, men men. På vägen hem var hon i alla fall mycket lugnare och sprang fot lite längre stunder innan man vart tvungen att påminna hon. :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: