En helt vanlig blogg!

Avslappnande naturbilder

Kategori: Allmänt

I morse var jag till tandläkaren en sväng för att låta dom gräva runt i min mun med diverse mordverktyg. Jag är inte så förtjust i tandläkare, enligt mej har alla tandläkare en dubbel personlighet. En vanlig människa som dom visar utanför jobbet och en psykotiskt massmördare med fascination för tortyr som dom plockar fram när gummihandskarna åker på. 
När jag väl ligger där och stirrar upp i taket medans tandläkaren vilt gräver runt i min mun och lyckas suga fast "dregel-sugen" i kinden på mej upptäcker jag en sak, det är en tv i taket! På tvn visades det massvis med avslappnande naturbilder, rådjur som skuttade runt i skogen, ugglor och en lerstad från något litet asiatiskt riskokarland blandar med reklam för Sensodyne. Jag blev inte ett dugg mer avslappnad av att kolla på dom natursköna bilderna, men jag besyämde mej för att försöka hålla ögonen på det i stället för alla tortyrredskap som ligger uppradade på brickan framför mej. När tandläkaren vad färdig med djupdykningen i min mun gick hon och hämtade den lilla läskiga tandläkar chefen, dom skulle kolla på mina röntgenbilder tillsammans. När chefen kom in började hon pilla i min mun istället för att kolla på röntgenplåtarna, hon var mer fascinerad av tråden jag har bakom tänderna på underkäken. Min teori är att chefen hade väldigt höga ambitioner om att bli en av Sveriges bästa tandläkare när hon gick ut "tandläkarskolan", men i stället hamnade hon på en liten klinik i Hammarstrand. Så därför tar hon varje chans hon får att kolla på något spännande som tråden i min mun... Vad tror ni?
När hon hade kollat och pillat färdigt på den ack så fascinerande tråden kollade hon på röntgenplåtarna. Gissa vad dom kom fram till för nåt? Jo, en av mina visdomständer ser ut att "spreta" lite granna. Med andra ord kan jag få problem med den och kanske måsta dra ut den när den har växt ut. Så jag ska tillbaks på en undersökning om ett och ett halvt år.

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Sicken tur du har, själv får man glo på en urblekt Nalle Puh affisch när jag är hos tandläkaren :P

    2009-08-17 | 12:01:45
    Bloggadress: http://generalmoraltant.blogg.se/
  • Eva säger:

    Hehe...men min kreativitet bottnar egentligen i dålig ekonomi....

    2009-08-18 | 07:23:59

Kommentera inlägget här: