En helt vanlig blogg!

Fisk

Kategori: Allmänt

Gissa vad jag har varit snäll och gjort idag? Jag har donerat lite fiskar till akvariumet på Brunkullan, är jag inte generös så säg. Hehe. Jag håller på att avveckla mitt akvarium lite smått. Den senaste tiden har det inte blivit riktigt skött och fiskarna som bor i det är en konstig blandning av gamla "överlevare" från den tiden när jag hade tre akvarium igång. Så jag kom fram till att jag ska skänka bort typ alla fiskar till Brunkullan. Dock ska jag behålla lite växter, en algätare och några yngel. Fiskarna behåller jag mest för att dom ska hålla rent på växterna och bidra lite till den biologiska balansen. Men bortsett från dom få jag behåller kommer resten att leva resten av sina liv på Brunkullan.

Är jag inte snäll som ger pensionärerna några nya fiskar att kolla på? :)

Kommentarer

  • Eva säger:

    Joo...vi blev jätteglada för fiskarna =) Nu ser det ut som ett akvarium igen

    2009-08-04 | 21:10:37

Kommentera inlägget här: