En helt vanlig blogg!

Flyttat och klart, nästan i alla fall

Kategori: Allmänt

För min del är det färdigflyttat för idag, för Lindas del var dagens strapatser bara början av hennes lilla Norge flytt. Idag har vi i alla fall kört ner diverse möbler och kartonger som "bo" här, nu är det möbler i vartenda rum på övervåningen. Helt fantastiskt. Dock är alla garderober och förråd fulla, fast det är i princip bara mina saker där. Men ändå, jag tänkte att det var intressant för er att veta vad garderoberna har för status här hemma.
När vi var uppe i lägenheten så började vi prata om allt som Linda skulle slänga för att hon inte behövde längre eller inte hade någon plats att förvara. Det resulterade i att jag stog och förmanade församlingen om att "det är onödigt att slänga helt fungerande saker och möbler som är hela, skänk det till något loppis eller liknande", min inre miljökämpe kom fram där ett tag. Medans mamma satt och "Va, det kan du väl ändå inte slänga? Jag kan ta hem det i stället". Ja herregud, stackars Linda och My som fick lyssna på mitt tjat om att inte slänga saker och möbler som är felfria. Hoppas ni inte fick alltför stora psykiska men. Om ni fick det så kan ni få gratis terapi av mej, eller om ni hellre vill ha en liten lobotomi.

Kommentarer

  • mamma säger:

    men jag tog ju inte hem NÅT ju...hahahahaha

    2009-08-24 | 12:18:50

Kommentera inlägget här: