En helt vanlig blogg!

Fuck this!

Kategori: Allmänt

Jag håller på att bli en slacker. Tragiskt men sant. Nu är jag seriöst less på att vara arbetslös, det suger på ren svenska. Ge mej ett jobb! Snälla? Jag skulle kunna få jobb på Nipängen, dom anställer typ vem som helst, men jag vet inte om jag skulle orka med pensionärer hela dagarna. Eller, jag skulle nog orka med dom. Det jag inte skulle klara av är att hjälpa dom på toa och duscha dom. Jag skulle rent utav bli äcklad av att göra det. Och det är väl lite elakt att hjälpa någon på toaletten och stå där och bli äcklad? Jag tycker i alla fall att det känns lite fel mot dom stackars pensionärerna. Därför skulle jag inte kunna ta jobb där. Vad återstår det då för jobbalternativ på byn?
Det finns några industrier..usch för det säger jag. Om jag ställde mej vid en svets eller liknande skulle byggnaden brinna ner till grunden inom loppet av en timme. I och för sej är industrier inte bara massa svetsande, det är en hel del maskiner också. Det är samma visa med maskinerna, efter en timme med mej har maskinen skurit ihop totalt. Så bra kommer jag överens med maskiner, ni kan fråga Emma hur bra jag kom överens med dom förbannade traktorerna! :)
Det var i princip dom jobb som finns på byn, visst låter det spännande? Blä. Jag får nog ta och flörta vilt med chefen på Ica eller nåt. Jag får dra på mej något riktigt slampigt och svansa in på hans kontor och "go bananas". Vad säger ni, är nätstrumpbyxor tillräckligt slampigt?

Kommentarer

  • Dessan säger:

    Flytt till åsele.. så anställer jag dig som min städtant... vad säger du om det? :D

    2009-08-05 | 16:34:01
  • Emma säger:

    Ska vi dra till Norge och jobba där :D

    2009-08-06 | 09:01:46
  • Emma säger:

    Ska vi dra till Norge och jobba där :D

    2009-08-06 | 09:01:57
  • Johanna säger:

    Men du Olof! Så där var min tanke om äldre oxå..

    Jag blev äcklad av tanken att ta i en gammal människas kropp och känna lukten och allt..

    MEN....när man väl har prövat det så är det inte så illa som man har tänkt sig.. Visst är det äckligt vissa gånger.. Men det är värt pengarna man får. Helt klart! En liten notering från lilla mig! =)

    2009-08-07 | 02:42:27
    Bloggadress: http://jalem.blogg.se/

Kommentera inlägget här: