En helt vanlig blogg!

Några millimeter regn senare

Kategori: Allmänt

Jag såg min chans, det var uppehåll och det såg ut att hålla i sej en liten stund. Så jag bestämde mej för att gå en liten sväng med hundarna. Jag kopplade dom och gick ut. Efter att jag hade gått en liten stund började det att dugga, jag tänkte inte mer på det utan fortsatte att gå. Efter några minuter slutade det att dugga, "Jippie" tänkte jag. Så skulle jag inte ha tänkt, jag måste ha retat upp molnen med min glada tanke. Efter några minuer till började det dugga igen, den häg gången höll det i sej längre än första gången. Gissa vad som händer sen? Jo, duggandet övergår till lätt spöregn. Så där står jag, det är lika långt att vända om som det är att fortsätta gå hela sträckan. Efter en snabb överläggning med rösterna i mitt huvud bestämmer jag mej för att fortsätta. Regnet höll i sej, det regnar fortfarande, hela vägen hem. Det roliga med det hela var att jag hade bara på mej t-shirt när jag gick. Är huvudet dumt, får kroppen lida som man så klokt brukar säga, fast i det där fallet blir kroppen mer fuktskadad. Hehe.
Nu ska jag vara riktigt fräck och låna mosters torktumlare i några minuter för att torka på kläderna lite granna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: