En helt vanlig blogg!

Årets mest romantiska dag?

Kategori: Allmänt

Idag är det, som nog alla redan vet, alla hjärtans dag och då förväntas man vara överdrivet gullig och romantisk mot allt och alla. Och man ska vara särskilt socker sliskig mot sin flick eller pojkvän. Är det bara jag som tycker att det här är en väldigt överskattad dag?Jag tycker att Alla hjärtans dag är ett fjantigt amerikanskt påhitt för att få folk att spendera överdrivet mycket pengar på att försöka göra dagen så perfekt som möjligt. Nu tänker nog många av er som läser det här "Så där säger han bara för att han inte han någon flickvän."  Det besvsrar jag med ett högljutt NEJ! Även om jag hade haft en flickvän så hade jag inte gjort någon stor sak av den här dagen, för mej är det som vilken annan dag som helst. Varför ska man lägga ner massa energi på att vara överdrivet romantisk på just den här dagen? Varför inte vara romantisk och gullig resten av året? Tänk på det nästa gång ni springer och köper Alla hjärtans dag presenter och gelehjärtan. I och för sej så är gelehjärtan gott, men för mej går det lika bra med en påse Polly. Och Polly kan man köpa under resten av året dessutom.

För mej är Fettisdagen, även kallad Semledagen, en väsentligt viktigare dag, det är en enda dagen på året man kan äta massa semlor utan att känna sej tjock och onyttig. Dessutom är det bara runt den tiden man kan få tag på riktigt goda semlor i överskott. Hur ofta kan man köpa semlor mitt i sommaren? Jag tror aldrig jag har sett ett bageri eller en mataffär sälja semlor på sommaren. Så jag tycker att man ska lägga mer fokus på Fettisdagen, varför inte göra det till en allmän helgdag?
Slutsatsen av mitt inlägg blir då alltså att man ska lägga ner Alla hjärtans dag och helg förklara Fettisdagen.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    håller med HISSA FETTISDAGEN DISSA HJÄRTEDAGEN

    2009-02-14 | 13:54:44
  • Dessan säger:

    Yeah! Du borde hålla tal så att alla kan fatta de XD

    2009-02-14 | 14:46:45
    Bloggadress: http://arnqvistsisters.blogg.se/
  • Linda säger:

    hahaha, du är nog banne mig världens klokaste lillebror! xD

    2009-02-14 | 16:01:26
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/
  • mamma säger:

    hahahahahaha=) du är bara bäst min käre son=)

    Kram

    2009-02-17 | 20:17:38

Kommentera inlägget här: