En helt vanlig blogg!

Ett huvud på min fot

Kategori: Allmänt

För tillfället ligger Wilma och sover (och snarkar) under bordet med huvudet liggandes på min fot. Det ser inte så himla skönt ut, eller ergonomiskt för den delen. Men hon verkar inte störas så mycket av det, så jag ska låta hon fortsätta sova en liten stund till. Vi var och hämtade min lilla älskade byracka i Ramsele igår. Hon vart så där jätteglad och viftade på hela bakkroppen, vi har ju inte träffats på typ nio veckor. Men nu är Wilma hemma på byn igen och jag kan säga att jag har saknat hon lite granna. När jag ändå är inne på Wilma så kan jag berätta för er att Wilma ska duscha i kväll när hon har varit ut och pissat sista gången. Hon är nämligen väldigt smutsig runt halsen (där halsbandet sitter) och pälsen är bortskavd där lite grann också. Det betyder alltså att hon har haft på sej halsbandet nästan hela tiden, hon blir smutsig när hon har på sej halskedjan. Hur jobbigt är det att ta av en hund halsbandet? Och Wilmas sele ligger i volvon, så det kan jag inte använda eftersom volvon är i Bjärtrå på lagning. Men men. "Bajs händer" som jag brukar säga, det är bara att duscha hon och vänta på att pälsen växer ut igen.

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Klandra in dom två för att dom inte tagit av henne halsbandet.. hon är lite egen av sig och då förstår jag att dom vill behålla halsbandet på henne.

    gör såhär istället. skaffa ett halsband som inte färgar av sig så.. Zita hade ett rosa/svart förut som var hemsk. nu har vi skaffat ett rött, men kedja, det är mycket bättre. hon blir inte lika grå av det.



    men jag håller med dig om att hundarna inte behöver ha på sig det inne. men som sagt dom har inte lika stor koll på Wilma, så då har dom halsbandet på för att kunna fånga henne bättre. =)

    2009-02-28 | 19:18:03
    Bloggadress: http://zandrix.blogg.se/
  • Sandra säger:

    Klandra inte, ska det ju självklart vara. och om du vill kan vi väl skicka selen med post?



    bara vi får adress.

    2009-02-28 | 19:19:21

Kommentera inlägget här: