En helt vanlig blogg!

Melodifestivalen, deltävling 1

Kategori: Allmänt

Ja, vad ska man säga? Det jag funderar mest på är hur folk kunde rösta på Caroline ag Ugglas, jag kan inte med hon. Det är nåt med henne som gör att jag bara vill ta ett par tistlar och köra in i öronen så att dom punkterar hjärnan och det sprutar hjärnsubstans överallt!
Förstår ni vart jag vill komma med ovanstående liknelse? I alla fall så tyckte jag att Nina Söderkvist skulle ha gått vidare istället för af Ugglas. Annars är jag väl nöjd med finalisterna, Alcazar och Emilia. Inte så himla oväntat att just dom skulle gå vidare.
Jag ber om ursäkt för att det inte blir en utförlig uppdatering om Melodifestivalen, jag hade tänkt ge alla låtar ett betyg och ett litet omdöme. Nästa vecka ska jag försöka skärpa mej, då kanske jag ska sitta och blogga under programmet. Då blir det nog utförligt och bra. Petra Mede är i alla fall en bra programledare, skitbra om jag ska vara fullkomligt ärlig. Kristian Luuk kan slänga sej i väggen! En sak jag inte gillade med kvällens program var underhållningen. Jag menar, hur kul är det att kolla på en gammal gubbe som sitter och gnölar i en mikrofon? Det hoppas jag att dom förbättrar till nästa program, underhållning ska vara underhållande (det hörs på namnet!).
Nu ska jag ta och kolla om det finns nåt vettigt att glo på på dumburken så här på lördag kväll. I vanlig ordning lär det bara vara en massa skit, det bästa har ju redan varit. Och då menar jag självklart Melodifestivalen.

Ha en fortsatt trevlig lördag kväll & gå inte vilse ute i cyberrymden!

Kommentarer

  • mamma säger:

    har läst dina bloggar nu & det är alltid lika underhållande=) Du skriver himla roligt du min älskade son=)

    Här snöar det & svea är förtvivlad...hon gillar definitivt inte vintern den kissen.

    vi hörs.

    kram

    2009-02-08 | 12:53:22

Kommentera inlägget här: