En helt vanlig blogg!

Ökenlo och minusgrader

Kategori: Allmänt

Jag tycker att det är ganska kallt ute nu, runt -20. Det räcker med -10 - -15 grader, då kan man vara ute och greja på utan att frys arslet av sej. Och om ni undrar vad jag fick ökenlo från så är det för att jag ska ta och renskriva rapporten om ett utrotningshotat djur, och det djuret är inget annat än ett helt vanligt ökenlo. Eller vanligt och vanligt... Det var kanske en överdrift, om jag inte missminner mej så sjunker antalet ökenlon. Eller hade dom inga exakta siffror på antalet? Nu blir jag konfunderad. Det är bäst jag slutar fundera på det innan min hjärna blir överhettad och börjar koka. Jag vill jue inte att det ska spruta hjärnsubstans överallt. Det är onödigt kladdigt.

Idag jag faktiskt varit riktigt duktig. Jag har fixat en till praktikplats, på AquarieHobby (www.aquariehobby.com) i Sollefteå. Var där och skulle köpa ett lysrör till akvariet och då passade jag på att fixa lite praktik på en gång. Så jag tog två veckor där, då kan jag bo hemma och pendla med buss. NICE! Och han öppnade inte förns klockan 12. Ännu mer nice. Hehe.
Men när kag var där så klantade jag mej så hävla rejält. Jag var jue där för att köpa ett lysrör och där stog jag och kollade på dom och kollade längderna. Då tänkte jag "Hmm...Jag tror att det är 60 jag ska ha. Det är väl det som jag har köpt förut? Eller är det 45? Hmm...." Efter att ha stått och diskuterat om det med rösterna i mitt huvud så tog jag ett 60 rör. Och sen när jag kommer hem och ska sätta i det så är det på tok för långt...Då slår det mej! Det är akvariet som är 60 långt och lysröret i rampen ska vara  45. SUCK! Då kände man sej jue lagomt klantig. Men men. Det är bara att bita i det sura äpplet och skaffa ett nytt lysrör. Det jag köpte idag får nog ligga kvar tills jag har skaffat ett större akvarium :).

Idag har jag som sagt varit till Sollefteå med mamma, moster och My en sväng. Köpte lite allt möjligt, bland annat mitt lilla för långa lysrör. Och efter det så var jag hem och packade ihop mina grejer och hämtade Jack. Sen for vi över till moster och åt tacos och schwarswaldtårta till efterrätt. MUMS! Tur att man har en moster som bjuder på mat ibland.
Raja och Kitty vart väldigt glad när jag och mamma kom dit, och Jack fick några att busa lite med. Han och Kitty är ungefär lika smarta....och lika matglada.
Och vi vart lite sen därifrån så jag missade bussen, skickligt va? Det är inte så mycket att göra åt det nu. Jag far upp i morron i stället. Lite frånvaro har ingen dött av, eller? Hehe. Det är nog lungt, jag har så bra närvaro annars så. Det finns jue vissa i klassen, ingen nämnd ingen klämd, som skolkar hela tiden och dom ser ut att klara sej ganska bra.
Det jag ska vara duktig i kväll och göra är att skriva på rapporten om ökenlo. Det är inte så himla jobbigt, men det är inte dirrekt kul heller. Bara man väl kommer igång går det rätt så fort.
Nää, undra om man ska ta och hjälpa mamma sätta upp några hyllor.
Tills vi ses nästa gång säger jag; Gå inte vilse ute i cyberrymden!

Kommentarer

  • Linda säger:

    Ja nu tar syskonen Backman nya friska tag med bloggandet.

    2009-02-03 | 22:29:17
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här: