En helt vanlig blogg!

Tidsfördriv

Kategori: Allmänt

Hur Norrland är jag?



Jag har kört:
[x] snöskoter.
[x] Traktor.
[x] Bil.
[ ] Lastbil.
[x] Fyrhjuling.


Jag har ätit:
[ ] Souvas.
[x] Västerbottenost.
[ ] Surströmming.
[x] Pitepalt.
[x] Tjälknöl.


Jag kan åka:
[] Skidor
[x] Längdskidor
[] Skriskor
[ ] Snowboard


Jag har upplevt:
[x] Snöstorm.
[x] Minus 30 grader.
[ ] Lämeltåg.
[ ] Midnattsol.
[x] 2m Snö.


Jag har:
[ ] Druckit mig full på hembränt.
[x] Varit nära att förfrysa mig.
[ ] Sovit utomhus på vintern.
[ ] Badat isvak.
[x] Plockat Hjortron.
[x] Träffat på ren i det vilda.
[x] Träffat på älg i det vilda.
[ ] Träffat på björn i det vilda.
[ ] Spenderat tid i fjällen när det inte har varit lov.
[] Sett Dunderklumpen. (på film)
[x] Snusat
[x] Jagat vilt.


Jag:
[x] Bor i Norrland.
[ ] Är fåordig.
[ /] Pratar Norrländsk dialekt. (Ibland kommer det lite dialekt inblandat)
[x] Kommer ifrån en Norrlänsk släkt.
[ ] Pratar Samiska eller Tornedalsfinska.
[ ] Jag känner/är en Same


19,5 av 37
Jag måste säga att jag är lite besviken på mej själv, trodde att jag skulle vara mer norrlänning. Men jag skyller på att listan var kort och med få alternativ.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: