En helt vanlig blogg!

Bondbränna och pizza

Kategori: Allmänt

Idag har jag inte gjort så mycket. Jag var till Hammarn med mamma och momma, då passade jag på att hämta ut mitt nya anti-pollen-knark också. Så nu är det upp till bevis, hoppas att det är bra knark. Hehe. Medans vi var på Hammarn så fick hundarna vara i hundgården uppe hos momma eftersom våran hundgård inte är särskilt rymningssäker. Och eftersom det är så fint väder i dag så tog jag Jack och promenerade hem från momma. Det var riktigt skönt promenadväder, strålande sol med några fläktande brisar. Så nu har jag jobbat lite på min bonnbränna. Hehe.
Snart är det middagsdags hör i huset, vi ska äta pizza som vi gjorde i går. Orka laga mat när det finns rester i kylen liksom.

I morgon är det Diggiloo här på byn. Om jag hade haft råd så hade jag gått på det, inte för att det är så många bra artister med. Men ändå, man måste ju gå när det är sådana saker här på byn. Det händer inte ofta ska jag säga er. Fast jag är mest fascinerad över att Diggiloo är här på byn, i år är det tredje året i rad. Jag får väl hoppas att dom kommer nästa år också, då ska jag banne mej gå!
Men jag får göra en rolig sak i morgon i alla fall, jag ska äta kams! Det blir min första kams i sommar. Underbart, som jag har längtat efter lite äkta jämtlands-kams. Hehe. Jag, mamma och momma ska fara och mumsa i oss kams på Sönneråsgården. Det ska bli gött det. En sak som jag tycker är konstigt är att typ inga ungdomar här hemma äter kams, om dom bara visste vad som går miste om. Uppe i Lycksele är det tvärtom, där är i princip alla överkåta i palt. Unga som gamla. Varför är det sån skillnad? Det har jag funderat på ett tag, har ni några bra teorier?

Kommentarer

  • Linda L säger:

    Haha, det är inte bara luycksele som är överkåta i palt, jag tror det är hela delen där uppe. Jag är typ den enda som inte gillar palt... på hela skolan :-o Vad är det för speciellt med en degklump liksom?

    2009-07-17 | 21:22:02
    Bloggadress: http://lindacrazyme.blogg.se/
  • Andreas säger:

    För att palt är sexigt till skillnad från det där läskiga du ska äta! Messmör till mat? Bad I tell you!

    2009-07-17 | 23:09:18
    Bloggadress: http://larsanders.blogg.se/

Kommentera inlägget här: