En helt vanlig blogg!

Det är omöjligt att bara ta en

Kategori: Allmänt

Jag håller fullständigt med min rubrik idag. Innan jag fortsätter tjattra på så kan jag upplysa er om att rubriken handlar om Polly. Det är ett underbart godis, det är typ lika gott som kolabönor. Tidigare i kväll har jag avnjutit en påse Polly Milkchoko som avslutning på en "duktig" dag. Dock måste jag säga att jag saknar Polly Cappucino, varför slutade dom med dom?
Dagen började med att jag klev upp, duschade och sen tog jag Wilma och promenerade upp till Linda för att fira lilla Celia som fyllde två år idag. Grattis Celia! (Inte för att hon läser min blogg, men ändå!) Väl på plats uppe i centrum käkade vi lite tårta, bullar, kakor och saft. Mumsigt. Sen lekte jag lite med Celias jätte coola såpbubble-pistol, den var väldigt rolig, sen hoppade jag "hopp-boll" med hon. Celia satt på bollen och jag höll i hon och hoppade runt, mitt arsle var  lite för stort så jag höll på att välta Lindas tv-hylla. Hehe. När det var dags att fara hem så tog jag Jack och traskade hemåt.
Väl hemma kände jag ett behov av att syssesätta mej med något. Det vart att köra lite grästrimmer, så nu ser slänten riktigt representabel ut. Jag kutade runt och trimmade runt lite buskar på gården också. Det är ganska kul att köra grästrimmer. Gissa vad? Jag kände inte av min allergi det minsta även fast jag var ute i flera timmar och grejade. Med andra ord funkar medecinen, är det inte otroligt vad lite kemiska substanser kan ådstakomma? Efter ett litet middagsavbrott bytte jag lite kläder och följde med mamma upp på Ica. Jag gjorde ett fynd på affären, dom hade två förpackningar blodpudding på halvpris, dom snodde jag genast åt mej. Så i morgon ska jag torka blodpuddingen och göra lite hundgodis.
Vad hände sen då? Jag gick ut och fortsatte grästrimmandet efter att vi hade kommit hem och mamma slängde in den sista veden och krattade ihop alla småflisor från veden. Sen gjorde vi lite småfix ute på gräsmattan, nu ser det nästan fint ut. Hehe. Sist så tog vi och städade lite granna inne. Har vi inte varit flitiga i dag så säg?
Om en liten stund ska jag skutta ner till tv-rummet och kolla på My Name Is Earl, men fram till dess ska jag bara njuta av dom vackra tonerna från Spotify. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: