En helt vanlig blogg!

Kvällen så långt

Kategori: Allmänt

Diggiloo ikväll var bra, det var värt pengarna. Fast i teorin så lade jag ju inte ner några pengar eftersom jag vart bjuden, men ni förstår nog vart jag vill komma. Jag orkar inte sitta här och rescensera hela showen, men några kommentarer måste jag skriva. Oroa dej inte Eva, du får en lite utförligare beskrivning när jag träffar dej nästa gång.
Arja Saijomas (stavning?) engelska var inte den bästa, men det är nog inte så lätt att sjunga på engelska när man i vanliga fall pratar svenska med en finsk brytning. Självklart sjöng hon "Högt över havet", ni vet "Vem är du, vem är jag, levnade charader"-låten. Det var enligt mej det bästa hon gjorde på hela kvällen.
Alla älskar Brolle. Utom jag. Jag tyckte inte att han sjöng några speciellt bra låtar i kväll. Men som sagt är jag inte något stort Brolle fan. :P
Thomas Petterson är min nya idol! Han var riktigt rolig, "....det där med att älska varandra i nöd och lust. När det verkligen är nöd så vill aldrig frugan!" HAHA! Skämt med en antydan till sex går alltid hem hos mej. 
Mojje var över förväntan. Man kanske ska börja kolla på Lattjo Lajban igen?
Kvällens joker-artist var E-type. När han var på scen fick jag flashbacks till min E-type period jag hade när jag var typ 10. Jag minns att jag var mest fascinerad över hans pyroteknik, självklart hade han lite sånt i kväll också. Som dom flesta nog vet är han inte den starkaste sångaren, men en stor del av publiken klappade i takt när han drog i gång. Så jag gissar att hans musik fortfarande går hem.
Nu får ni inte veta så mycket mer om artisterna, det känns som att inlägget skulle bli alldels för drygt om jag skriver om alla. Om ni är nyfiken på vilka som är med, gå in på Diggiloo's hemsida. Jag får inte glömma att nämna deras hyllning till Micheal Jackson, dom sjöng "We are the world".
Just ja! Thomas Petterson "sjöng" La Voix när dom sjöng låtar från årets Melodifestival. Det var vackert på sitt sätt, underhållande var det i alla fall. Dom gjorde "Tingaling" också....mina känslor för Tingaling är väldigt blandade. Den är så dålig att den är bra, men i kväll så var den mer bra än dålig. Jag måste vara lite schizofren i huvudet.
När jag går nästa år, jag är ganska säker på att jag kommer att göra det, ska jag göra några besök i öl-tältet. Då kommer allting bli mycket roligare. :)
Nu ska jag sluta ordbajsa här och sova lite granna. I morgon bär det av till Junsele för en dag på djurparken med säckgänget.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: