En helt vanlig blogg!

Officiellt arbetslös..igen

Kategori: Allmänt

Idag blev jag officiellt arbetslös, igen. Sist jag skrev in mej vart det massa bajs med datorerna så jag försvann ur deras system. Men i förmiddags var jag upp på Arbetsförmedlingen och skrev in mej igen. Det mest spännande som hände på AF var att jag fick vänta  cirka 45 minuter på att komma in, deras väntrum är jätte tråkigt. Kritvita väggar, tre datorer, ett litet bord med alldeles för många stolar runt och en stackars malplacerad blomma mitt på golvet. Inte särskilt inspirerande, mer deprimerande.
När jag hade skrivit in mej på AF så mötte jag upp syster på Ica för att inhandla diverse livsmedel till våran årliga Digerlemms tripp. Till middag blir det pannkaka ena dagen och biffar med pasta och sås den andra dagen, klassisk Digerlemms mat med andra ord. Visst är det intressant att jag berättar vad vi ska äta till middag ute i "storskogen"? Haha. I alla fall, i morgon åker vi till Digerlemmen och blir där tills på torsdag morgon. Vi blir inte borta så många dagar, men det spelar ingen roll. Att åka upp till Digerlemmen och bo några dagar på sommaren är en tradition, ingen sommar utan Digerlemmen. Även fast jag brukar inte fiska så mycket tänker jag ta med spöt. Utifall jag känner för att blöta kroken en gång.
En annan sak jag ska ägna mej åt när vi där uppe är lite hundträning. Wilmas träning ska få en nystart och jag ska ta hjälp av boken "Klickerträning och lugnande signaler" skriven av Emma Parson, en amerikansk hundtränare. Jag har läst kommentarer om den ute på nätet och folk med hundar med liknande problem som Wilma har lyckats träna bort problemen. Så jag tycker att det är värt ett försök, plus att jag får användning för min klicker som jag köpte för ungefär ett år sedan. Jag hade tänkt göra dom första övningarna med Wilma uppe i Digerlemmen, lite kontaktövningar om jag inte minns helt fel. För er som inte vet vad Wilma har för problem kan jag ge ett litet exempel; om vi är ute på promenad och möter en hund börjar hon skälla och även i vissa fall morra/resa ragg. Nu har ni fått en liten och kort redogörelse av hennes beteende. Jag funderar dessutom på att börja blogga om Wilmas träning, vad tror ni om det? 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: