En helt vanlig blogg!

"Ska du dra dej en bäckis?"

Kategori: Allmänt

För en liten stund sen kom jag hem från Kälsjön. Jag följde med pappa upp en sväng för att han ville ha lite hjälp med att skruva på altanen dom håller på att bygga. Fast jag förstår inte varför han behövde min hjälp att skruva, han skruvade cirka tio skruvar och sen var det klart. Han ville nog ha med mej som lite sällskap skulle jag tro. Jag gjorde lite nytta när jag var där faktiskt, jag hjälpte han att dra upp båten på land och tömma ur allt vatten. Det var väl snällt?
Självklart hade jag med mej Wilma och Jack, dom måste ju få inspektera skogen runt stugan. Dom sprang runt där och dampade och lekte med pinnar. Jag försökte få Jack att bada genom att kasta ut pinnar i vattnet, det gick inte så bra. Det är så långgrunt där att han kunde gå ut och hämta alla pinnar och dom jag kastade långt ut kollade han bara på och fnös åt mej. "Ska jag bada i det där kalla vattnet?" Ungefär så såg han ut att tänka när jag kastade pinnarna långt ut. Men men, jag ska få Jack att bada innan sommaren är slut. Det har jag bestämt. Jag tror faktiskt att Wilma tog sej ett litet dopp, när jag och pappa var uppe vid stugan och grejade så sprang hundarna ner till sjön. Och när dom kom upp igen så var hela Wilma blöt, första gången hon badar sen jag fick hon och det missar jag. Nästa gång vi är vid en sjö tror jag att jag ska kasta både Wilma och Jack i sjön. Vad ondskefull jag är. Haha.
När vi for från Kälsjön så for vi en snabb sväng till Finnabäcken för att pappa ville bäckmeta lite granna. Sagt och gjort, när han hade metat nån minut så säger han "Ska du dra dej en bäckis?" . Artig som jag är (ibland) tar jag spöt och metar lite granna, eller "dra en bäckis" som pappa kallar det. Dock lessnade jag ganska snabbt eftersom jag inte fick någon fisk. Då fick pappa fortsätta meta medans jag står och beudrar naturen. Tro det eller ej, pappa fick upp två små öringar under lopppet av typ 10 minuter. Väldigt orättvist, men dom var så små att dom inte duger till så mycket annat än kattmat. Haha. Vi fick oss även en liten "naturupplevelse" när vi stog där och filosoferade, det kom en mink och simmade i bäcken. Första gången jag ser en vild mink, jag vart lite smått fascinerad. Pappa vart mest sur på minken eftersom den skrämde bort all fisk för han. Hehe. Han gedde upp hoppet om att fånga sej en storöring och vi tog Volvon och körde hemöver. Jag gillar hans Volvos, 745 power! Det enda jag inte gillar med den han hade idag är att den har överväxling. Man ska trycka på en knapp på växelspaken för att lägga i femman. Så onödigt avancerat, jag håller på att glömma bort det varje gång jag växlar. Den andra 745 är bättre, den har normal växling. Som avslutning vill jag bara fråga er en sak: är att fara ut och dra en bäckis kvalitetstid far och son emellan?

Kommentarer

  • Linda säger:

    Hahahaha xD "Dra en bäckis" Det var det roligaste uttrycket hitills :P

    2009-07-12 | 16:40:46
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/
  • Andreas säger:

    Dra en bäckis - Jag tycker det låter som när man vill leka nudist och bara naken i en sjö.

    2009-07-12 | 23:05:01
    Bloggadress: http://larsanders.blogg.se/

Kommentera inlägget här: