En helt vanlig blogg!

Tidig kväll

Kategori: Allmänt

Det var länge sen jag gjorde en tidig kväll känns det som, så kan det lätt bli när man är arbetslös och bor hemma hos mamma. Herregud! Jag håller på att bli en slacker! Fy på mej. Nej, nu är det jag som börjar kliva upp i vettig tid på morgonen igen. Det kommer bli intressant att se hur det går. Hehe. I morgon får jag i alla fall en ganska tidig start på morgonen, min dag kommer börja ungefär 06:30. Nu undrar ni säkert varför, det ska jag genast berätta för er. Mamma ska nämligen vara barnvakt åt Celia i morgon när Linda jobbar, och hon börjar jobba klockan 07:00 (överdrivet tidigt tycker jag) så mamma far härifrån runt 06:30. Innan hon far ska hon slänga in Assar på mitt rum så att han inte går runt ensam nere och pissar inne, det är bättre att han väcker mej så att jag tar ut han. Jag vet redan nu ungefär hur det kommer låta på mitt rum klockan 06:30 i morgon, Assar kommer in jätteglad och hälsar på Wilma och Jack sen springer han till mej och är överdrivet glad och pigg. Jag muttrar irriterat "Gå och lägg dej ditt lilla monster", dock finns det en risk att det slinker in några svordomar i den meningen. Usch så opedagosisk jag är som svär åt den stackars hunden. Så får man inte göra, men mitt morgon humör är inte jämt det bästa. Hehe.
Sedan kommer Eva och Kent hit runt 09:00 och lämnar av Grim här. Dom ska fara till Sollefteå och besikta bilen, då ville dom inte ha med sej lilla glada Grim. Jag kände mej snäll och sa att jag kunde vara hundvakt åt han. Vad gör en hund för skillnad när det redan bor tre stycken i huset? Inte så mycket ska jag säga er, det blir lite bus i början bara. Men det står jag nog ut med. Hehe.
Nej, nu ska jag sluta skriva här och göra mej mentalt förberedd på att lägga mej i tid i kväll och kliva upp i tid i morgon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: