En helt vanlig blogg!

Arbetsförmedlingen

Kategori: Allmänt

Idag har jag tagit ett steg närmare vuxenlivet. Jag har skrivit in mej på Arbetsförmedlingen, vuxenpoäng till mej. Dom skulle skicka hem några papper till mej också skulle dom boka ett möte åt mej med en handledare. Det är bara att vänta och se när det mötet blir av. Så från och med idag är jag officiellt arbetslös, det känns väldigt upplyftande. Jag menar, det finns så många spännande jobb i Ragunda kommun. För tillfället finns det två jobb ute på Arbetsförmedlingen, två försäljar jobb. Ett för nåt wellness företag och det andra för något livsmedelsföretag. Jippie! Nu ska jag inte sitta här och vara pessemistisk, någon gång kommer jag få ett jobb. Jag planerar att söka jobb i Sollefteå också, där borde det finnas några fler jobb än här hemma. Är det någon där ute som har ett jobb till mej? Se, nu passade jag på att skriva in lite smygreklam om mej själv. Smart va? Haha.
Nej, nu är det dags att sluta slösurfa och göra lite nytta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: