En helt vanlig blogg!

Gröna tapeter

Kategori: Allmänt

Japp, det är gröna tapeter på mitt rum. Nu vet ni det också.
I kväll har Dessan frågat om jag skulle komma på Åsele marknaden. Jag vill, men jag har inte råd. Nackdelen med att vara arbetslös är att man inte får några pengar, med andra ord är man ständigt pank. Jippie! Jag älskar livet som arbetslös. Aja, nu ska jag sluta gnälla om det och gnälla om något annat.
I samma veva som Dessan smsade så smsade Emma och sa att hon och Anna-Karin höll på att planera en Angel helg. Gaah! Emma fick samma svar som Dessan, med andra ord svarade jag att jag är lite smått pank. Jag vill ju nörda Angel och svulla onyttigheter. Vem vet, jag kanske hinner tigga ihop lite pengar så jag kan fara på både Åsele marknaden och Angel helgen. Nu måste jag bara hitta några lämpliga tiggar-offer. Haha.
Jag vet, alla mina kära bloggläsare kan donera lite pengar till mej. Det tycker jag låter som en superb ide. Tycker inte ni?
Förresten, har ni märkt att jag har börjat länka väldigt mycket till andra bloggar?  Det är ganska kul att länka, ni får ha överseende med mitt frenetiska länkande ett tag till. Det är bara en liten fas jag går igenom, en sorts bloggar kris. Haha.
Usch, det här inlägget vart verkligen gnälligt och konstigt. Bäst att jag slutar skriva innan jag börjar gnälla på något annat, stockholmare tillexempel. Finns det något konstigare folk i Sverige?  Nu tycker ni nog att jag är lite elak mot stockholmarna. Till mitt försvar måste jag säga att det är en medfödd defekt som dom flesta norr om Sundsvall har.

Kommentarer

  • Dessan säger:

    Tigg Olle! Tigg som du har aldrig gjort förut!!! Gör olika småjobb som t.ex. måla hus, storstäda m.m. och begär pengar för de du gör!! ;)

    2009-07-01 | 22:26:29

Kommentera inlägget här: