En helt vanlig blogg!

Herr Hemmafru

Kategori: Allmänt

Idag har min inte hemmafru varit fram och visat sej en sväng. Det var på tiden tycker jag, det var länge sen Herr Hemmafru uppenbarade sej för mej. Jag funderade nästan på att sätta upp "försvunnen" lappar runt om på byn i fall någon hade sett han/hon. Är min inre hemmafru en kille eller tjej? Eller kan det vara så enkelt att jag är lite lätt schizofren? Vad tror ni? Det blir en svår nöt att knäcka. Typ....
I alla fall så uppenbarade sej han/hon i dag när jag kutade runt i huset och placerade ut blommorna från min lägenhet. Då fick jag den helt fantastiska iden att bära ut alla blommor i hela huset och duscha av dom ute med vattenslangen. Visst är jag smart ibland? När alla blommor stog ute och torkade efter duschen tyckte jag att vi skulle passa på att putsa fönstrena och dammtorka. Det är ju lätt att göra det när alla fönster är tom liksom. Med andra ord har jag och mamma varit riktigt duktiga idag. Duschat blommor, putsat fönster, dammtorkat hela nedervåningen och placerat ut alla blommor igen. Hör och häpna, i fönstrena står nu matchande krukor. Eller matchande var kanske att överdriva, men det är i alla fall färgkoordinerat. Haha. (Det är jag som har en liten tvångstanke och vill matcha blomkrukor. Jag är inte riktigt normal tror jag, hur många 19-åriga killar stör sej på om det är omatchande/olika färg på krukor i fönster?  Jisses, jag borde nog överväga terapi.) I morgon är det övervåningens tur att få sej en omgång med fönsterputs och dammtorkning, är vi inte flitiga här i Jämtland så säg. Nu ska jag sluta ordbajsa här och surfa runt lite på den enorma internetvågen innan det är dags att nanna kudde.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: