En helt vanlig blogg!

Hur hade det varit?

Kategori: Allmänt

Jag satt och läste tidningen nyss och då hade dom en lista med alla som tar studenten i Jämtland. Självklart vart jag tvungen att skumma igenom den, bara för att leta efter namn jag kände igen. Gud vad jag är nyfiken! Det var ju en hel del namn man kände igen, massa folk från Bispgården och en hel del gamla klasskompisar. Då slog det mej att jag knappt har någon kontakt alls med dom jag har gått skola med, vissa gick jag med ändå från förskolan till nian med. Fast å andra sidan har inte dom hållit kontakten med mej heller. Och dessutom brukar jag inte umgås med dom nu för tiden, jag förstår inte riktigt nöjet med att sitta i en bil och åka fram och tillbaks mellan Ica och rondellen, lyssna på dunka dunka, fylla bilen till bristningsgränsen med fjortisar och ha en överdriven mängd Wunderbaum hängandes i framrutan. Det är ungefär så det ser ut varje gång jag ser någon av mina gamla klasskompisar, av det manliga könet, ute på byn. Om jag blir så när jag har tagit körkort och skaffat bil, snälla ta bilnycklarna av mej!

När jag kollade igenom den listan så kollade jag självklart på vilka som tar studenten på Torsta, även kallat Åsbygdens naturbruksgymnasium. Det gjorde jag bara av ren nyfikenhet, för att se vilka jag hade kunnat gått i samma klass som. När jag såg alla namn som stog där så började jag fundera på hur det hade varit om jag hade gått gymnasiet i Östersund. Hade jag trivits? Hur hade klassen varit, jag såg att det var två killar i klassen jag skulle ha gått i. Hade jag umgåtts mer med mina gamla klasskompisar från grundskolan? Ja, ni förstår nog vart jag vill komma. Det var massvis med toalett-filosof frågor som ploppade upp i mitt huvud helt enkelt. Jag ska fundera på det nästa gång jag sitter på toaletten. Det var ju trots allt väldigt nära att jag började i Östersund, jag kom in i Lycksele en vecka innan skolan började. Jag ångrar verkligen inte att jag valde Lycksele istället för Östersund, jag tror inte att man kan ha så mycket roligare än vad vi i Np3a har haft under våra tre år tillsammans.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: