En helt vanlig blogg!

Skivat eller oskivat?

Kategori: Allmänt

Efter skolan så var jag på Ica och handlade en sväng. Och ine på affärn hörde jag en väldigt "smart" konversation. Det stog två killar vid osten och funderarde över vilken ost dom skulle köpa. Skulle dom köpa färdigskivad ost eller inte? Den ena ville köpa det eftersom det var billigare medans den andra pekade på att man fick mer för pengarna om man köpte en oskivad. Det diskuterade dom första gången jag gick förbi, sen kom jag på att jag skulle köpa ost. Så då gick jag tillbaks till osten och tog en. Gissa vad? Dom stog fortfarande kvar och diskuterade om vilken ost dom skulle köpa, men nu hade dom i alla fall börjat kolla på priserna och jämförde kilopriserna. Det hade gått typ fem minuter sedan jag gick förbi dom första gången. Haha. Jag handlade vidare och då fick jag en tvångstanke att gå förbi ostdisken igen för att kolla om dom fortfarande stog och diskuterade. Självklart gjorde dom det! Jag kom precis i tid för att lyckas tjuvlyssna på deras slutsats. Killen som villa köpa färdigskivad ost gav upp och sa "Okej, vi köper en sån där. MEN DU FÅR DISKA OSTHYVELN!". Då höll jag på att dö av skratt, dom stog och diskuterade vilken ost dom skulle köpa i typ 10 minuter. Seriöst. xD


I kväll ska vi jag gå till elevhemmet och plugga med Emma, Anna och Malin. Vi ska förbereda våran PA-redovisning tills i morgon. Jippie! Vi kommer äga sönder alla på redovisningen, eller inte! Våran redovisningsfilm vi skulle ha gjort har skitit sej totalt. Det var i princip omöjligt att hitta en data som kunde läsa skivan allt är ispelat på. När vi väl hittade en dator som kunde läsa skivan så kunde den inte öppna filformatet. Jävla fucking bajs! Aja, det är inte så mycket att göra åt det. Vi får koppla in videokameran direkt i datan och spela upp allt oklippt/oredigerat på det sättet.

Undra om jag ska ta och äta lite mat snart. Idag ska jag vara "kreativ" och göra chili con carne med taco-chips till. Är det nån mer än jag som äter taco-chips till chili con carne?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: