En helt vanlig blogg!

Kvartal är en period om tre månader....den ni!

Kategori: Allmänt

Nu känns det som det var väldigt länge sen jag skrev något här i bloggen, jag känner mej som en dålig bloggare. Det är nästan så att jag har haft lust att skada mej själv för att jag har varit dålig på att uppdatera. Typ springa runt som det lilla albino freaket i Da Vinci Koden (visst är det i den filmen?) och piska mej själv.

Idag fick jag en räkning från Telia på 1207 kronor! Jag fick en smärre chock när jag såg det, särskilt eftersom jag bara ska betala 429 kronor i månaden. När jag kollade på specifikationen, eller vad det nu heter, så upptäckte jag att dom har gjort en kvartals faktura. Är dom dum eller? Jag har fått månadsfaktura tidigare, men nu passade det tydligen inte längre. Alltså måste jag ringa till dom och ändra tillbaks till månadsfaktura. 

Det kom en avi från posten idag också, med andra ord har min mobil kommit! Det vart en Nokia 6210, billigt och bra med abbonemang hos Telia. Dock kan jag inte hämta ut den förns i morgon. Varför skickar dom ut avin en dag innan man får hämta ut paketet? Är det bara jag som tycker det systemet är aningen korkat?
Nu ska jag klippa Jacks klor och sen ska jag ta mina små byrackor och bege mej ut på en promenad. Det är så bra väder, strålande sol och plusgrader. Enda nackdelen är att det är lite små slaskigt på vissa ställen. Men men, det är bara att torka av hundarna innan man går in.

Kommentarer

  • Linda säger:

    Ang. avin så skickar dom ut den när dom fått förhandsinformationen elektroniskt från ett annat "post-ställe", typ Ånge där posten sorteras när den kommer söderifrån. Det skickas ut direkt när förhandsinformationen har kommit för att du ska kunna hämta ut paketet så fort det kommit till Ica... annars skulle det ju ta längre tid innan du får paketet.



    T.ex. paketet kommer till Ica imorgon, och då skickar dom iväg avin som kommer hem till dig tidigast i övermorgon, och då har paketet legat där en "extra dag". Om du fattar hur jag menar :P

    2009-03-18 | 20:17:05
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/
  • Eva säger:

    Den shanghai jag spelar går inte på tid...turligt nog =)

    2009-03-18 | 21:33:38
  • Sofie säger:

    Isf kan du och jag springa runt och piska varandra. Har inte uppdatera min blogg heller :(

    2009-03-19 | 10:49:57
    Bloggadress: http://thisissogoinginmyblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här: