En helt vanlig blogg!

Arga mejl till supporten

Kategori: Allmänt

Nu har jag mejlat i väg ett lite smått elakt mejl till Tele2s support. Det är nämligen så att drygt hälften av mina kanaler funkar inte, lagomt irriterande, och har inte gjort det på en vecka. Jag har dragit ur all kablar och pluggat in dom igen, gjort kanalsökningar, tagit ur "programkortet" och stoppat in det igen...och självklart har inget av mina tappra försök hjälpt. För varje misslyckat försök har min irritation byggts upp, men snäll som jag är tänkte jag "Äh, det kan få vara en dag till." Men nu i kväll fick jag nog och mejlade iväg ett litet mejl till deras support, det ska bli spännande att se vad dom svarar. Det värsta av allt är nog att jag missar mina desperata hemmafruar i kväll. Aja, jag får ta igen det genom att kolla på alla avsnitt flera gånger om när jag köper säsong fem.

Nu höll jag på att glömma en väldigt viktig sak. Jag, och alla andra, klarade "uppkörningen" med traktor idag. Jippie! Det betyder att det är slut på dom totalt meningslösa traktor-lektionerna. Eller, vi ska ha en lektion till. Men då ska vi bara kolla på när han leker med alla sina maskiner, inte så ansträngande med andra ord. Dock är det inte en så stor bedrift att klara "uppkörningen", det är en ganska meningslös bedrift egentligen. Det är ju trots allt bara ett litet påhitt av våran "älskade" traktor-lärare. Det enda den var bra för är att visa upp att vi kunde koppla släp, harv och skopor. Mitt slutgiltiga omdöme av det vi kallar traktor-kursen (tror den heter "basmaskin, körning" eller nåt på riktigt) på Tannbergsskolan är; Totalt meningslöst tidsslöseri. När vi ändå har den kursen borde skolan erbjuda oss att ta traktorkortet. Dessutom borde dom anställa en lärare som inte är en gammal militär som är kär i sina traktorer.
Aja, nu ska jag sluta gnälla om det och gå vidare med mitt liv. Och var så säker, jag ska styra mitt liv så långt bort ifrån traktorer som möjligt. :) Haha.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: