En helt vanlig blogg!

Flashback!

Kategori: Allmänt

Förut somnade jag på soffan en sväng och då hade jag en sån där dröm man kan få när man är någonstans emellan att sova och vara vaken, fattar ni? Så där när det känns som att det är på riktigt. I alla fall var min dröm någon slags flashback till när jag gick ut nian. Det konstiga var att det var "snabbspolning" på drömmen, det började på morgonen och det sista jag såg var att jag klev in i bilen och berättade för mamma att jag hade "tuggat tuggummi". Sen vaknade jag och tänkte "Fan! Jag tar snart studenten."
För er som inte förstår vad "tuggat tuggummi" egentligen betyder följer här en snabb förklaring; när vi gick ut nian så slank det ner några cider på avslutningskvällen. Och för att alla föräldrar som var ute och "vaktade" oss på Hammarn inte skulle märka att vi hade druckit så tuggade vi tuggummi frenetiskt under hela kvällen för att dölja lukten. När mamma hämtade mej på natten så frågade hon nåt i stil med "Har du druckit nåt då?". Jag "Nää...."  Mamma "Vad är det som luktar då?" Jag "Jag har tuggat tuggummi" Nåt i den stilen var det, jag minns inte ordagrannt vad vi sa. Men att jag berättade att jag hade tuggat tuggummi minns jag i alla fall. Hur dum var vi egentligen, trodde vi verkligen inte att alla skulle märka att vi hade druckit för att vi tuggade överdrivna mängder tuggummi? Så här i efterhand känns det mest som korkad fjortis-logik. Eller vad säger ni?
 Så, Np3a ska vi "tugga tuggummi" på studenten?

Kommentarer

  • Dessan säger:

    Nja... Man vill inte riskera att käket låser sig XD

    2009-05-28 | 19:39:13
    Bloggadress: http://arnqvistsisters.blogg.se/
  • Linda säger:

    HAHAHAHA, omg "tugga tugummi" XD lyckat männish :P.



    Pga av risken att jag kan glömma så passar jag på nu att Gratta dig så grattis i förskott på födelsedagen, Gamlig :P du får hare gött imorrn så får du se om ja komma ihåg o skicka nå sms under dagen :P byen/ "bertil" dvs Linda

    2009-05-29 | 19:49:19
    Bloggadress: http://lindacrazyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här: