En helt vanlig blogg!

Saturday night....live?

Kategori: Allmänt

Hälften av alla mina grannar sitter ute och grillar och här sitter jag och äter köttbullar och makaroner. Rättvist? Nej, jag tycker att någon välvillig granne hade kunnat grillat ett par majskolvar till mej åtminstone. För grannsämjans skull liksom.
Kvällens höjdpunkt blir Eurovision finalen som går av stapeln klockan 21:00. Heja Sverige! Som det verkar nu så kommer Norge att vinna, eller i alla fall komma bland topp fem. Alla är som besatta av den låten, av någon anledning. Visst, den är käck och man får den på hjärnan. Men jag tycker inte att den är så bra som alla påstår, den har blivit glorifierad av folket. Han som sjunger den är inte så himla bra på att sjunga heller, ge han en svårare låt och han klarar inte av att "leverera" den. Aja, nog om det. Eller jag måste bara säga en sak till. Dom borde tona ner kören som sjunger bakom Malena, när dom sätter igång så hör man inte Malena riktigt. Och det är väl hennes opera man ska höra, det är det som är hennes starka sida.

Till veckan är det en kortvecka på skolan eftersom det är "kristi-flygar-dag" på torsdag. Och i vanlig ordning blir fredagen en klämdag. Jag gillar klämdagar, vi borde skaffa fler såna. Men andra ord blir jag ledig fyra dagar i rad, lyxigt! Den enda nackdelen är att jag inte har råd att åka hem. Så det blir att sitta här i Lycksele och uggla i lägenheten, i princip alla från klassen far hem eftersom vi är "långlediga". Men men. Jag får väl sysselsätta mej med något. Typ nörda framför datan och tvn i några dagar.

Nu ska jag ragga dammsugare och duscha. Jag hoppas att ni sitter bänkade framför tvn i kväll och hejar fram Sverige till vinst i Eurovision Song Contest.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: