En helt vanlig blogg!

Aftonbladet avslöjar

Kategori: Allmänt

Än en gång har Aftonbladet avslöjat en av världshistoriens största bluffar. Tror dom själv i alla fall. Den här gången handlar det om Postkodmiljonären. Det har kommit fram att samma personer vunnit tittarfrågan flera gånger och på så sätt kammat hem upp till 200 000 kronor. Vissa tycker det är katastrofalt att samma personer kan vinna tittarfrågan så många gånger. Själv förstår jag inte vad dom klagar på. Tittarfrågan är en "turgrej" som styrs av en slumpgenerator. Dom som vunnit så ofta har helt enkelt haft en himla tur. Mer eller mindre. Till saken hör också att dom "överlistat" slumpgeneratorn. Överlista är kanske fel ordval, dom har hittat ett system som gör att dom släpps genom slumpgenratorn oftare än vanligt. Om man nu kan kalla det system. En av "proffsspelarna", som Aftonbladet kallar dom, ringer för ca. 2000 spänn på varje tittarfråga och brukar i regel vinna när han gör det. (2000 kronor=200 samtal.) Det är deras smarta system. Är det inte genialiskt så säg?
Jag skulle inte kalla det system, jag tycker bara det är logiskt. Desto mer man ringer desto större chans har man att vinna. Det är liksom det som är grejen med tittarfrågor. 
Jag tycker det är lite tragiskt att det finns folk som sitter och ringer så mycket till Postkodmiljonären. Det är inte bara överdrivet dyrt att ringa, 10:-/samtal, dessutom är ett sjukligt beteende som har stor risk att utmynna i ett spelberoende. Men men. Har man 2000 kronor över att ringa för, i hopp om att vinna pengar så får dom väl göra det. Jag blir inte förvånad om vi träffar på någon av dessa "proffsspelare" i nästa säsong av Lyxfällan.
Sist vill jag bara säga en sak, det heter postnummer, inte postkod!

Aftonbladets artikel "Proffsspelare blåser tittarna".

Kommentarer


Kommentera inlägget här: