En helt vanlig blogg!

Deprimerande väder

Kategori: Allmänt

Det är väldigt deprimerande väder ute just nu. Jag menar, det är mitten av november och det är inte en endaste snöflinga på marken. Den här tiden brukar det i alla fall ha kommit lite snö, men inte i år inte. Jag har redan börjat få associationer om en grön jul. Som dom flesta andra människor från den norra delen av Sverige har jag väldigt svårt att acceptera en grön jul. På jul ska det vara snö, helst i överdrivna mängder. Punkt slut.

Fast det är väl lika bra att jag börjar vänja mej vid vintrar utan snö och gröna jular. Jag har en känsla av att vi kommer få se många sådana framöver. Om inte folk börjar ta sitt miljöansvar snart kommer den svenska vintern bli mesigare än någonsin. Samerna kommer bli tvugna att byta ut sina renar mot kameler om 20 år. Tänk er att möta en flock kameler på fjällen när ni är på skidsemester...en skidsemester utan snö alltså.

Okej, det där var överdrivet. Men jag gillar att överdriva, det blir mer dramatiskt så. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: