En helt vanlig blogg!

En retro upplevelse

Kategori: Allmänt

Är det bara jag som minns LunarStorms glansdagar? Hade man inte Lunar existerade man inte. Ungefär så var det. Lunar var den coolaste communityn i hela världen: man kunde skriva mejl & gästboksinlägg, gå med i grupper, skriva "Lajv" och på så sätt få lite extra uppmärksamhet också kunde man uttrycka sina åsikter i diverse "Diskusar" om man kände för det. Under låg- och högstadietiden var det i princip det enda man gjorde på internet, förutom MSN. Så här i efterhand känns det lite tragiskt att man spenderade så mycket tid på Lunar. Hade man verkligen inget bättre för sej? Okej, jag är ganska säker på att jag inte hade något bättre för mej. Men vad har alla andra gamla "lunare" för ursäkt?
För en liten stund sen loggade jag in på Lunar för att återuppleva min ungdom och Lunar är inte vad det brukade vara. Det var dött, det enda som saknades var en sån där "buskboll" som rullar runt i öken. Under tiden jag var inloggad var det inte en endaste själ som "lajvade", tragiskt. Är det verkligen så att dagens låg- och högstadie elever har bättre saker för sej än att hänga på Lunar? Skrämmande.

Kommentarer

  • Linda säger:

    Dom hänger på Facebook nu för tiden, käre bror. Du måste hänga med! ;)

    2009-11-25 | 15:09:58
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/
  • Linda larsson säger:

    Yeah men fjortisarna följer efter oss äldre så stt dom kan störa oss... när dom märkte att vi inte var där så förföyttade dom sig vidare till bdb och dyligt och förpestar vår vardag på det viset :O

    2009-11-25 | 19:55:13
    Bloggadress: http://lindacrazyme.blogg.se/
  • Sofie säger:

    Kommer ihåg att man kunde köpa PRO. Undra inte hur mycket pengar folk la ut på det :O

    2009-11-25 | 21:39:06
    Bloggadress: http://generalmoraltant.blogg.se/

Kommentera inlägget här: