En helt vanlig blogg!

Money, money, money

Kategori: Allmänt

Jag är rik. Nästan i alla fall. Jag loggade in på internetbanken för att se om mitt aktivitetsstöd hade kommit, väl inne på banken såg jag "Saldo: 2800". Glad i hågen klickar jag mej in på kontoöversikten, eller vad det heter, för att se att det verkligen var sant. Väl inne på kontoöversikten upptäckte jag att det var både sant och falskt. Aktivitetsstödet är bokfört till den 1 december, men ändå visar dom att jag har 2800 kronor tillgängligt. Det är otroligt irriterande. Varför visar dom att man har pengar när pengarna egentligen inte kommer in på kontot förns om några dagar? Den lilla fadäsen gjorde att min endorfin kick avtog och jag pekade finger åt internetbanken.

Nu ska jag sätta mej mejla runt till diverse företag och säga att mina betalningar kommer några dagar senare än förfallodatumet, 30 november. Jippie. Eller inte.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: