En helt vanlig blogg!

Brittisk Wallander

Kategori: Allmänt

Just nu kollar jag på Wallander - Sidetracked, det är den första filmen i den brittiska Wallander serien. (Om jag inte minns helt fel finns det tre stycken brittiska Wallander.) Jag tycker det känns lite fel att en massa britter springer runt i Ystad och löser mord. Det är ju det vi har Krister Henriksson till liksom. Dessutom tycker jag det känns lite knasigt att hela Ystads befolkning är så duktig på engelska, ingen av dom bryter det minsta lilla på skånska. Vad kan det bero på? Hehe. :P
Britterna till trots, filmen verkar helt okej faktiskt. I och för sig slänger jag bara ett getöga mot tvn med jämna mellanrum. Just nu känns datorn mer intressant än mordlösande britter. Nästa söndag ska jag försöka hänge mej fullt till brittiska Wallander nummer två. Kanske. Om det inte kommer upp något annat spännande.

Kommentarer

  • Eva säger:

    Jag tycker ju att det är Rolf Lassgård som är Wallander. Inget vidare...dessutom är dom inte nya heller utan dom finns redan på svenska. Villospår heter den här.

    2009-10-11 | 22:13:43

Kommentera inlägget här: