En helt vanlig blogg!

Då var det klart

Kategori: Allmänt

Nu är det personliga brevet klart. Jag får se vad min jobbcoach säger om brevet. Själv tycker jag inte att det blev särskilt bra, vilket inte är så konstigt eftersom jag sköt upp att skriva det till sista minuten. Jag hoppas att hon säger vad jag ska ändra och skriva om för att göra det bättre. Sen när det brevet är fixat och klart är det bara för mej att börja söka praktik. Några förslag på praktikplatser?

Om ett tag ska jag bege mej mot Arbetsförmedlingen för att ha lite möte. Först kl. 13 har jag möte med en handläggare om "Jobbgaranti för ungdomar" och kl. 14 har jag möte med min jobbcoach. Jag känner mej inte särskilt taggad över att ha två möten på en dag, som båda förmodligen kommer ta cirka en timme var. Men det är bara att bita ihop och vara trevlig.
När mötena är slut ska jag skutta iväg till bussterminalen och åka buss hem, förmodligen kommer jag att åka med en skolbuss. Jippie! Det känns väldigt uppfriskande att åka buss med en massa hormonstinna högstadie ungar. Hoppas dom inte är lika påfrestande som när jag åkte skolbuss. Då var det så att alla "coola" fjortisar satt längst bak och utstötte diverse läten som kunde tolkas som parningsrop. I mitten satt dom "neutrala" som var duktiga i skolan utan att vara pluggisar. Dom var så där lagomt coola, inte fjortis och inte nörd. Dom kunde umgås med alla skolans grupperingar utan att få konstiga blickar på sej. Dom "neutrala" var en väldigt fascinerande grupp. Längst fram satt alla nördar och alla som var less på att se fjortisarnas parningsritualer längst bak i bussen. Ungefär så såg det ut på skolbussen jag åkte. Det skulle vara kul att fylla en buss med massa skolungdomar och sedan sitta och studera deras beteende. Det är vad jag kallar banbrytande forskning värt ett nobelpris.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: