En helt vanlig blogg!

Bäst före kl. 12:08

Kategori: Allmänt

Nu är det klart, jag har stora problem att kliva upp i tid när jag absolut inte måste. Idag hade jag planerat att kliva upp "tidigt", det vill säga före klockan 11. Jag hade ställt väckare och allt, men i vanlig ordning snoozade jag 1-2 gånger och sen kommer jag åt fel knapp i mitt sömndruckna tillstånd och stänger av väckaren. Vilket kan ses som ett litet steg i rätt riktning, eftersom jag brukar stänga av väckaren i sömnen annars. Jag masade mej upp vid 11:15 idag. Herregud vilken slacker jag håller på att bli. Jag måste eliminera min inre sömnzombie som övertalar mitt undermedvetna att stänga av väckaren varje morgon. Hmm, jag måste nog ta hjälp av filmen "Hur man blir av med en sömnzombie på tio dagar" eller hette den "Hur man blir av med en kille på tio dagar"?.

Det konstiga är att jag bara försov mej ordentligt två gånger under gymnasiet. (Med ordentligt menar jag att man missar den första lektionen på morgonen.) Däremellan hann jag med ett antal "små" försovningar som bara resulterade i en missad frukost. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: