En helt vanlig blogg!

Hmpf

Kategori: Allmänt

I natt har det kommit en liten patetisk mängd snö, som det brukar göra den här tiden på året. Det kommer lite snö, den smälter bort på några timmar, maximalt ligger den kvar i två dagar. Jag gillar inte det, ska det snöa ska det komma ordentligt med snö på en gång. Inte hålla på och småsnöa flera veckor innan den riktigt snön kommer. Men men, det är ganska lönlöst att sitta här och klaga på moder natur. Wilma och Jack vart i alla fall glada när dom upptäckte att det fanns lite snö ute. Jack rullade runt i snön och Wilma körde nosen i backen och tog ett smakprov. Sen skuttade hon av lycka. Själv blev jag påmind om att det är hål i en av sulorna på mina skor när jag klev i den halvsmälta snön. Det är bara att inse att dom här skorna har gjort sitt, dom har trots allt tjänat mej i drygt ett år. Det är ändå ganska lång livstid för ett par skor. Men dom får allt hänga med ett tag till, jag är inte redo att säga farväl till mina gamla trotjänare riktigt än. Varför är det jämt så att skorna är som skönast när det är dags att slänga dom?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: