En helt vanlig blogg!

Minnet är bra men kort

Kategori: Allmänt

Jag har insett att mitt minne är bra men väldigt kort. För en liten stund sen hämtade jag nämligen in lite tvätt som har hängt ute i flera veckor. Hur kan man hänga ut tvätt och sedan glömma bort den i flera veckor? Det vet jag inte ens själv, även fast jag bevisligen har lyckats med det. Nu ligger den tvätten i alla fall i tvättmaskinen och blir ren på nytt.

Nu ska jag ta och ändra lite i mitt CV och skicka in det till min jobbcoach. Hon sa att jag skulle beskriva vad jag hade gjort under gymnasiet i mitt CV. Hur ska man beskriva vad man gjorde på gymnasiet? "Vi hade en och annan lektion, däremellan flummade vi runt. Just ja! Våran biologilärare kallade det manliga fortplantningsorganet för apparaten på en sex och samlevnadslektion." Tror ni hon blir nöjd om jag beskrivet gymnasiet så?
Jag måste börja skriva på det personliga brevet också. Usch, det är verkligen skit tråkigt att skriva sånt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: