En helt vanlig blogg!

Oinspirerande dag

Kategori: Allmänt

Jag känner mej totalt oinspirerad att göra något överhuvudtaget i dag. Ute är det snöblandat regn, så det lär knappast bli någon långpromenad med hundarna idag. Jag som satt och sa igår att jag skulle skärpa mej med promenaderna. Aja, shit happens.
Vad ska jag sysselsätta mej med en oinspirerande dag som denna? Jag har redan dammsugit, tvättat, spelat sims, läst bloggar och klappat hundarna överdrivet mycket. Vad återstår då att göra? Egentligen borde jag vara en duktig arbetlös slacker och pilla på mitt CV och skriva ett personligt brev. Men eftersom jag känner mej väldigt oinspirerad, och lat för den delen, skjuter jag upp det tills i kväll..eller i morgon.
Nu har jag kommit på vad jag ska göra. Jag ska ta upp kampen mot ett akvarium som är överbevuxet med alger och ge det en nystart. Då får mina "Ojar" (Oj är ett annat namn för Elritsa.) flytta från sitt lilla akvarium till ett annat aningen större som är bättre om några dagar. Då borde dom bli glada.
Nu ska jag hoppa in i Bispgårdens icke existerande telefonkiosk och byta om till mina superhjältekläder. Det kan nämligen behövas lite superkrafter för att övervinna dom ondskefulla algerna. Jag har hört dom tissla och tassla om världsherravälde på nätterna. Stygga alger det där. Men nu är det snart slut med deras ondskefulla plan, cause they never saw me coming!

Kommentarer

  • Eva säger:

    Jag kan lova att jag skrek både det ena och det andra L

    2009-10-04 | 14:46:05

Kommentera inlägget här: