En helt vanlig blogg!

Aha!

Kategori: Allmänt

Efter att ha letat igenom X-antal kartonger fyllda med allt från kastruller till småpåsar med skruvar hittade jag den, fjärrkontrollen till dvd:n. Det mina vänner är ett hallelujah moment i min smak, ungefär som när Lisbeth i
"Män som hatar kvinnor" kör upp dildon i arslet på sin äckliga överförmyndare. Det är ungefär likvärdigt. 

Nu ska jag förmedla ytterligare en liten sak, Sofie har delgett mej sin tolkning av "Jack, I swear". Ni vet, repliken jag hakade upp mej på i Brokeback Mountain. Tur att det inte bara är jag som har en tendens att haka upp mej på sånt och sedan sitta och fundera över vad reggisören vill förmedla med just den repliken. Hon hade en ganska klok tolkning av det, så jag tänker vara fräck och skriva in hennes kommentar här.

"Brokeback Mountain är fin, den är alltid trög första gången, man måste se filmen en gång till för att uppskatta den.
Det finns ingen direkt förklaring till varför han säger "Jack, I swear", det lämnas öppet för egen tolkning. Själv tolkar jag det som att Enis lovar att iten låta sitt liv gå till spillo och att han ska bli den Jack såg honom som."
- Sofie,
www.generalmoraltant.blogg.se
Tack för den kommentaren Sofie. :P

 

För övrigt känns det som att jag har bloggat om alldeles för mycket onödigt idag. Därför ska jag ta min nyfunna vän fjärrkontrollen och gå ner och kolla på ett avsnitt Buffy. Sen ska jag nog gå ut och motionera hundarna.

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Haha, tack vad snäll du är! :D

    Kul att jag kunde lätta din börda lite granna ;)

    2009-09-07 | 08:52:50
    Bloggadress: http://generalmoraltant.blogg.se/

Kommentera inlägget här: