En helt vanlig blogg!

Lördag

Kategori: Allmänt

Idag har jag inte gjort så mycket, jag sov typ halva dagen och sen degade jag runt lite hemma. I eftermiddags for jag över till Sönneråsen för att avnjuta lite tacos. Det var lika gott som vanligt! Tydligen hade någon liten fågel viskat i Uffes öra att jag åt mycket när det bjöd på tacos. Själv tycker jag inte att jag äter så mycket, jag äter så där lite lagomt mycket.
Moster och My föreslog att jag skulle följa med dom till Budapest vecka 44. Väldigt frestande! Så jag funderar seriöst på att klämma en liten tår när jag träffar pappa nästa gång och be om ett litet resebidrag och ett litet lån. Vem kan motstå en sådan deal? Fast först måste jag samla mod, att be någon om pengar är bland det värsta jag vet. Innan jag ber om pengar kanske jag ska vara en "duktig son" och klippa gräset åt han, det är väl sånt söner förväntas göra enligt alla stereotyper? Eller så följer jag helt enkelt med han på älgjakt några gånger, han har försökt få med mej ut i skogen X-antal år. Då borde han väl bli glad och villig att donera lite pengar?
Dock förstår jag inte riktigt charmen med att kliva upp överdrivet tidigt på morgonen och sitta i skogen och vänta på att det ska gå förbi en älg. Det känns lite urtidsmänniska tycker jag. Dessutom består hans jaktlag till största delen av byfånar. Ett riktigt charmigt gäng, på sitt eget sätt.


Budapest by night.

Kommentarer

  • sandra säger:

    följ med till budapest ;)

    jag lägger till dig på bloglovin nu;)

    2009-09-12 | 23:44:57
    Bloggadress: http://sandraberglin.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Jaag känner mig träffad! Det finn oerhört många bra saker med älgjakt.



    1. Mat=kött

    2. Naturupplevelsen

    3. Umgås

    4. Spänning

    5. Motion



    Och det är inte bara bybor som jagar!

    2009-09-13 | 22:37:39

Kommentera inlägget här: