En helt vanlig blogg!

Mystiska ljud

Kategori: Allmänt

Nu har jag varit med om en sak jag aldrig trodde jag skulle få uppleva; skatslagsmål i köket. Jag satt och pillade på datorn inte ont anande när jag hörde mystiska ljud från nedervåningen. Först trodde jag att det bara var hundarna som busade, men sen kom jag på att alla hundar ligger bakom mej. Då vart jag lite lätt konfunderad och återgick till datorn. Det var tyst i några minuter, sen kom ljuden tillbaks ungefär 10 gånger kraftigare. "Mysko" tänkte jag och kände ett tvång att gå ner och kolla vad det var som lät. När jag står i dörröppningen till köket ser jag två skator som slåss på golvet. "Va fan! Dumma fåglar, komma här och slita fjädrar av varandra på golvet" tänker jag och planerar mitt nästa drag.
När jag som bäst håller på att försöka schasa ut skatorna kommer Wilma till undsättning; hon höjer svansen, fokuserar med blicken, tar några snabba skutt mot fåglarna och drar av några voff. Det var det sista jag såg av skatorna, dom flög ut genom altandörren med en jävla fart.
Nu tänker jag inte öppna altandörren på resten av dagen, i förebyggande syfte liksom. Hur normalt är det att ha två skator som slåss i köket? Nej, nu ska jag gå ner och städa så att vi inte smittas av någon mystifik skat-sjukdom.

Kommentarer

  • Linda säger:

    Åh fy fan! Jag hade kolavippat på en gång om det varit jag... fy faaan!



    Tur att Wilma är så bra ;)

    2009-09-04 | 12:38:46
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/
  • Linda :p säger:

    Haha, trevligt... Men go Wilma *tummen upp

    2009-09-05 | 12:45:12
    Bloggadress: http://lindacrazyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här: