En helt vanlig blogg!

"Du måste ju starta den först"

Kategori: Allmänt

Innan jag förtäljer kvällens lustiga händelse måste jag ge er lite bakgrundsfakta. Typ. Här i huset är duschen belägen i ett badrum i källaren, i det badrummet finns det även en liten bastu med ett gammalt bastuaggregat (jag har egentligen ingen aning om hur gammalt det är, men jag antar att det har några år på nacken). Mamma har bott i det här huset cirka två år utan att någonsin testat bastun, hon och alla andra har antagit att det var trasigt/defekt. Varför vi har trott att det var trasigt har jag ingen aning om, men nu får det räcka med ointressant bakgrundsfakta.

Nu till själva händelsen. Tidigare i kväll fick mamma för sej att kolla om bastuaggregatet fungerade och gissa vad, det fungerade! Så hon låter det stå på ett tag innan hon duschar och sätter sej där en stund. Sen kommer hon upp ur duschen berättar hon att bastun fungerar och tycker jag borde gå ner och "testa". Men eftersom jag var upptagen av Simpsons tog det en stund innan jag tog mej ner dit. Väl där tar jag en snabbdusch och skuttar glatt in och sätter mej i bastun.
När jag sitter där tycker jag att det känns lite kallt, men jag kom fram till att det förmodligen berodde på att den inte varit igång så länge. Men efter några minuter ser jag att termometern på väggen visar 20 grader. "Va fan! tänker jag, slutade bastun samarbeta bara för att jag satte mej här?!" Lätt besviken kliver jag ut ur bastun och in i duschen igen, duschen är i alla fall varmare än 20 grader.
När jag kommer upp säger jag till mamma lite spydigt att det där var då den kallaste bastu jag någonsin suttit i. "Men, du måste ju starta aggregatet först!" svarar mamma. 

Till mitt försvar måste jag säga att hon aldrig sa att jag var tvungen att starta det. Jag trodde faktiskt att hon hade lämnat det på åt mej. För det andra har jag ingen aning om hur man startar det heller, om jag skulle börja pilla på det skulle det förmodligen explodera.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Jag trodde ju liksom du skulle kolla det min käre son=)

    Men roligt va det, tyckte jag iaf & ett gott skratt förlänger ju livet som bekant=)

    Kram

    2010-01-08 | 20:55:06
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här: