En helt vanlig blogg!

Min IQ är inte på topp idag

Kategori: Allmänt

Idag hade jag bestämt mej för att slå två flugor i en smäll. Jag skulle upp på Arbetsförmedlingen och lämna in papper för aktivitetsstödet och när jag ändå var på Hammarn skulle jag gå på körskolan och nörda teori. Så igår kväll kollade jag upp busstider.
Och självklart försov jag mej i morse och missade morgonbussen, men jag hade ett svagt minne av att det skulle gå en buss runt två-snåret också. Så jag bestämmer mej för att ta den i stället.

Jag väntar och jag väntar, men bussen kommer aldrig. Till slut blir jag less och ringer till mamma och ber hon komma och hämta mej. Det blev lite småkyligt att stå där och vänta i 30 grader.
Nu har jag precis kollat upp busstidtabellen igen och det skulle gå en buss runt två-snåret. Men den bussen kallades "länstaxi, länstrafiken 312". Min teori är att det är en skolbuss.... Antingen det eller så hade den frusit fast någonstans på vägen och blivit väldigt sen. Vilket som, jag orkade inte stå där och frysa längre.

I morgon ska jag plåga upp mej själv i tid och ta morgonbussen till Hammarstrand.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: