En helt vanlig blogg!

Who let the dogs out?

Kategori: Allmänt

Först vill jag be om ursäkt till er trogna läsare för mitt otroligt dåliga uppdaterande dom senaste dagarna. Jag skäms så mycket att jag ska gå och piska mej själv som straff om en liten stund.

Idag hade jag tänkt åkta upp på körskolan och nörda teori, men jag försov mej (som vanligt). Så här blir det inget vettigt gjort idag. Jag får ta körskolan i morgon i stället, förutsatt att jag inte försover mej igen. Hehe.

När jag gick ut och hämtade posten idag fick Wilma följa med ut och kissa (av någon anledning tycker Wilma det är otroligt roligt att hämta posten). Och när jag är uppe vid postlådan ser jag en lös hund springa runt på gatan. I och för sej är det inte så ovanligt att den hunden är lös, den brukar rymma lite då och då. När den hunden, som förövrigt är en jämthund, såg Wilma blev han överlycklig och kom fram och hälsade. Han och Wilma är lite småkär i varandra. Dock hade inte Wilma tid att göra ifrån sej när det var en stilig hanhund och tassade runt henne hela tiden. Då tänkte jag att jag her in Wilma och försöker koppla jämthunden. Men så fort Wilma hade kommit in genom dörren sprang han i väg. Suck!
Då tog jag ut Wilma igen så att hon skulle få göra ifrån sej. Den här gången fick hon i alla fall göra ifrån sig ifred. Men när vi var på väg hemåt igen från "bajs-tunnan" kom jämthunden springandes mot oss igen. Och inte nog med det, det kommer även en lös hund från andra sidan vägen. Gissa om Wilma vart överlycklig? Två hundar som kommer fram och hälsar. Jag måste passa på att skryta lite om Wilma nu, hon varken skällde eller morrade på "lös hund nummer 2" även fast hon aldrig träffat den förut. :) "Lös hund nummer 2" såg ut att vara en blandras av något slag, jätte fin men lite för mager.
Så där stog jag med Wilma i koppel och två lösa hundar som tassade runt. Som tur var kom en granne som bor en liten bit bort och hjälpte till med att fånga in dom. Hon hade försökt fånga in jämthunden tidigare, men när hon nästan hade fått tag på den hade han sprungit till mej och Wilma. Mamma såg dom lösa hundarna genom fönstret och kom ut med två koppel. Så vi kopplade dom och just nu är dom i en grannes hundgård i väntan på att det ska dyka upp någon ägare.
Gud vad mycket onödigt hundsnack det blev nu. Hoppas att ni överlevde detta inlägg och inte fick några bestående men av det.

Jag tänker avsluta det här inlägget med en gammal klassiker:
Hejdå och gå inte vilse ute i cyberrymden!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: