En helt vanlig blogg!

To much sugar.

Kategori: Allmänt

För ett x-antal veckor sedan bestämde jag mej för att äta mindre godis och sluta dricka o'boy (som många gånger förut). Jag gillar att låtsas vara nyttig ibland. Det känns bra att kunna säga "jag äter inte godis" och samtidigt kolla lite snett personen bredvid som äter godis och döma han/hon i tystnad. "Jag är lite nyttigare än dej som skippar godiset och tuggar nötter i stället", ni borde testa att göra det någon gång. Det är skoj! Skämt åsido, att "leka nyttig" är något jag får för mej med jämna mellanrum. Dock alltid med varierande resultat.

Den här gången gick över förväntan bra, jag klarade mej väldigt länge utan godis och höll mej till frukt och nötter i stället (med undantag för några snedsteg där det slank ner en godis eller två). Det var svårare att sluta dricka o'boy, men till slut hade jag lyckats omformatera min hjärna så pass att den gillade att dricka juice i stället för o'boy till frukost.
Nu är det däremot slut på mina nyttigheter. Det tog ett abrupt slut när jag för någon vecka sedan började dricka o'boy igen och för någon dag sen började jag äta godis igen. Det är bara att inse, jag är en svag människa som inte kan motstå sockrets förtrollande kraft.
Appropå nyttigheter, nu kom jag att tänka på Anna Skipper och programmet "Du är vad du äter". Jag vill verkligen inte veta vad Anna Skipper tycker om mina matvanor och jag vill verkligen inte se allt jag äter uppslängt på ett bord.. Jag är rädd att hon skulle låsa in mej på ett behandlingshem om hon fick se hur jag äter.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: