En helt vanlig blogg!

Confessions of a tv-nerd

Kategori: Allmänt

Kära läsare, jag har en sak att erkänna. Jag kollade på Anna Anka söker assistent tidigare i kväll, min hatkärlek för henne tog över och som genom ett trollslag hade jag bytt kanal. Vänta nu, det känns fel att kalla min fascination över Anna Anka för hatkärlek. Jag varken gillar eller ogillar hon, min syn på Anna Anka som person är ganska neutral.
Det som underhåller mej mest är att folk reagerar så starkt på i princip allt hon säger. Alla har rätt till att ha egna åsikter. Sen att hon ofta framför sina åsikter på ett för många provokativt hör egentligen inte till, tycker jag. Jag tror att hon lägger fram det på ett sådant sätt med flit för att hon vet att folk reagerar då. Men jag klagar inte, jag tycker det är kul att gå in på exempelvis Aftonbladet och läsa folks kommentarer om allas våran Anna Anka.

Gud vilken onödigt lång utläggning det blev om Anna Anka nu då. Det hade jag ju inte planerat. Jag måste lära mej att lägga band på mitt överdrivna ordbajsande.

I alla fall, nu ska jag säga vad jag tyckte om själva programmet.
Var det bara jag som tyckte att Anna Anka var ovanligt snäll och tråkig i kvällens avsnitt? Hon varken sa eller gjorde något extraordinärt, vilket var lite tråkigt om ni frågar mej. Hon är trots allt mest underhållande när hon säger saker som upprör en tredjedel av Sverige.
Jag hoppas att hon blir lite mer lik sitt forna, lätt bitchiga jag, som hon visade upp i Svenska Hollywood fruar i nästa avsnitt. Annars blir det en diss för min del, det finns trots allt bättre program på tv den tiden på en onsdag: Family Guy! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: