En helt vanlig blogg!

Jävla internet!

Kategori: Allmänt

Idag fick jag äntligen mitt nya USB-modem (det inbyggda modemet i min dator har dött, så jag var tvungen att köpa ett nytt) Lyckan är fullständig!

När alla nya drivrutiner är installerade känner jag ett begynnande lyckorus, "yes, äntligen fungerar mitt internet igen!". När jag har knappat in min pinkod och tryckt på "anslut" uppenbaras något fasanfullt. Det ploppar upp en ruta som informerar mej om att anslutningen har misslyckats. Jävla skit!
Efter ett antal försök att ansluta på nytt, starta om datorn och flyttat runt modemet mellan olika USB-portar ger jag upp och bestämmer mej för att kontakta Telias support.
Sagt och gjort, jag kopplar in mammas internet i min dator och surfar in på Telias chatt-support. Snubben jag chattade med sa att jag skulle avinstallera programmet jag använde för att ansluta till internet med mitt gamla modem och om inte det funkade skulle jag stoppa i det nya sim-kortet som följde med det nya modemet.
Jag tackar chatt-snubben för hjälpen och ser åter en strimma hopp. Glad i hågen avinstallerar jag det gamla "anslutnings-programmet" och startar om datorn. När jag testar att ansluta igen fungerar det inte, så jag testade att byta sim-kort. Men inte fan fungerade det! Otroligt irriterande.

I hopp om ett mirakel fortsatte jag att jävlas en stund till. Helt utan resultat.
Då blir jag lite lätt aggresiv och surfar åter igen in på Telias chatt-support för att bli av med lite aggressioner. Efter att jag gnällt lite på gubben i chatten kommer han fram till att han inte kan hjälpa mej, utan jag måste ringa supporten i morgon. Just den personen jag skulle prata med jobbar bara till klockan 16:30. Typiskt.

Fast det är nog tur att den jag ska prata med bara jobbar till 16:30. Om jag skulle ringa han/hon nu finns det en risk att jag skulle börja skrika i telefon av ren frustration och ta ut alla mina uppdämda aggressioner på den stackarn.

För tillfället hatar jag allt som har med mobila bredband, usb-moden och datorer att göra.

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Wow, du har verkligen otur med Telia och deras internet. Du kanske ska byta leverantör? Till Tele2, Halebop eller nåt?

    2010-03-11 | 09:47:51
    Bloggadress: http://generalmoraltant.blogg.se/

Kommentera inlägget här: