En helt vanlig blogg!

Då var första semi-finalen över

Kategori: Tv & Film

Nu var årets första semifinal i Eurovision över, och jag måste säga att jag är lite chockad över vilka som gick vidare. Jag menar, Rysslands bidrag var verkligen inte värt en plats i finalen! Usch säger jag bara....
Allt som allt gissade jag rätt på sex av tio låtar, det är väl ändå inte så illa? Min inre schlagerbög kan sin Eurovision, någorlunda i alla fall.

Dessa låtar gick till final:

BOSNIEN OCH HERCEGOVINA — ”Thunder and lightning” med Vukašin Braji 
MOLDAVIEN — ”Run away” med Sun Stroke Project & Olia Tira
RYSSLAND — ”Lost and forgotten” med Peter Nalitch & Friends

GREKLAND — ”Opa!” med Giorgos Alkaios & Friends
PORTUGAL — ”Há dias assim” med Filipa Azevedo
VITRYSSLAND - ”Butterflies”  med3+2 feat Robert Wells
SERBIEN — ”Ovo je Balkan” med Milan Stankovic
BELGIEN — ”Me and my guitar” med Tom Dice
ALBANIEN — ”It’s all about you” med Juliana Pasha
ISLAND — ”Je ne sais quoi” med Hera Björk

Låtarna i fet text är dom jag gissade rätt på, att dom skulle gå vidare alltså.
Låtarna i sned text är låtar jag inte tycker borde ha gått vidare.
Lägg märke till att Greklands bidrag är skrivet med både sned och fet text, varför då?
Jo, låten är egentligen inte bra (inte artisten heller för den delen), men Grekland är ett sånt land som brukar gå vidare vare sej låten är bra eller inte. Tyvärr...

Nu ska jag skutta i säng och vänta på nästa semi-final som sänds på torsdag. Det är då vi ska hålla tummarna för att Anna Bergendahl går vidare till final. :)

Kommentarer

  • Sofia säger:

    sv: Ja! Jag håller med! Mig hade de inte spelar nå roll om de har en till praktikant! Jag skulle bara tycka att är roligt och att man få nya kontakter...

    Haha btw! fy fan vad jag skrattade igår när kommentatorn sa angående greklands bidrag: " Ja när han och antique var med så sjöng de "opa opa" men nu är det finanskris i Grekland och då har de bara råd med ett "opa"" xD

    2010-05-26 | 22:54:47
    Bloggadress: http://fiapiaparnebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: