En helt vanlig blogg!

Happy birthday to me!

Kategori: Allmänt

Idag blir jag officielt 20 år. Inofficiellt är jag 87. Det är ungefär så gammal jag känner mej varje gång jag inser hur dålig kondition jag egentligen har. Typ. Haha.

Idag är jag alltså halvvägs till min 40-års kris. Dock känner jag ingen press över att jag är så pass nära min första ålderskris. Den har jag nämligen redan planerat. 
Ungefär så här kommer min 40-års kris att se ut; jag börjar lite lätt med en ölmage, fortsätter sen med en hängpung och när jag får panik över ölmagen hårdbantar jag tills den är borta. Eventuellt slänger jag in en penisförlängare också, inte bokstavligen(era små pervon!). Jag menar en överdrivet dyr bil som inbillar ägaren/föraren att man är stentuff och äger vägen. Så vad säger ni, låter inte det som en fenomenal 40-årskris?

Nu när jag har blivit gammal får jag även rätt att peka finger och hålla moralpredikningar. YES! Jag kan inte beskriva hur jag längtat efter att få läxa upp folk riktigt ordentligt. Om ni är intresserade över att bli uppläxade eller få en moralpredikning, lämna en kommentar.

Nej, nu ska jag sluta fjanta och vara seriös. Eller, försöka i alla fall.
Att fylla 20 innebär så mycket mer än att man bara är halvvägs till 40-års krisen, det innebär att man får gå på Systembolaget. Jippie!
Vänta, det där kom ut fel. Det låter som att hela mitt liv från och med denna dag kommer kretsa runt Systembolaget. Det blir så dyrt om man ska gå på systemet hela tiden, det är mycket billigare att ringa till den lokala hembrännaren. Här handlar vi bara på systemet för att inte myndigheterna ska misstänka oss för "hemkokeri" och börja söka igenom våra hus efter hembrännare.

Nej men usch, vilket konstigt inlägg det har blev. Det började med att jag fyller år och slutar med en konstig utläggning om Systembolaget och hembrännare..... Jag har verkligen tappat stinget när det kommer till att skriva. Men det skiter jag i, jag trycker på "publicera" ändå.

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Grattis i efterskott! :D

    Hoppas du hade en toppenfödelsedag.

    Kramar

    Sofie

    2010-05-31 | 11:43:29
    Bloggadress: http://twitter.com/itsanemptydance
  • linda larsson säger:

    Grattis i efterskott mupp, lite segt men iallaffall (jag vet, jag är totalt efter men ändå) GRATTIS....



    sv. inte sjysst att skratta att skratta åt stickor, det är ett väldigt allvarligt problem :'(



    :P

    2010-05-31 | 17:41:22
    Bloggadress: http://lindacrazyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här: