En helt vanlig blogg!

Kvällens pinsammaste låt...

Kategori: YouTube

....var utan tvekan Nederländernas bidrag i ESC. Det är ungefär så här jag föreställer mej Lotta Engberg's comeback i Melodifestivalen om några år, fast med en svensk käck text som rimmar i refrängen. Kolla på klippet och tänk er att det är Lotta Engberg står på scenen i stället för hon som sjunger.


Aftonbladet kallar Sveriges missade finalplats för " Sveriges största fiasko genom tiderna". Det är väldigt överdrivet tycker jag, bara för att vi inte gick till final betyder inte det att det är ett fiasko. Visst, det är skittråkigt att vi inte gick vidare som vi gjort dom senaste 50 åren. Men det är bara att ta nya tag nästa år och hoppas på en bättre placering.
Aftonbladet har självklart lagt upp några omröstningar (aftonbladet älskar verkligen sina läsarundersökningar...), bland annat frågar dom om Sverige borde dra sej ur Eurovison efter kvällens "fiasko". Det läskiga är att cirka 60 % har tyckt på "Ja". Hur dåliga förlorare är inte Svenska folket egentligen? Jag som tycker att jag är en dålig förlorare när jag sitter här och deppar över att vi inte gick vidare, hur dåliga förlorare är då inte alla dom som tycker att Sverige ska dra sej ur hela Eurovision bara för att vi inte gick till final i år?

Kommentarer

  • Sofia säger:

    tycker att svenska folket som röstade på anna får typ skylla sig själva.. Asså.. folk röstade ändå på anna.. och Anna gjorde inget fel.. Man ska inte heller klaga på att det är annas fel.. Och aftonbladet är som de är liksom... Detta var inge "fiasko" tycker jag.. Det var mer som..tråkighet .. Nån gång måste ju det bli såhär.. eller??

    2010-05-28 | 00:18:00
    Bloggadress: http://fiapiaparnebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: